Wednesday, July 18, 2012

Bumi Kelantan

Assalamualaikum . 

Lagi berapa hari kita nak menyambut bulan ramadhan kan . So sesiapa yang belum ganti tu , cepat-cepat lah sedar ye :)
Ikut tajuk entry kali ni , aku nak berkongsi cerita tentang lawatan sambil belajar aku ke bumi kelantan .
Guess kenapa aku kata lawatan sambil belajar . Haaa, sebab dia , aku pergi Kelantan untuk mengenali dengan lebih dekat lagi tentang Kelantan .
Maklumlah , orang kata aku ni kurang ilmu bab pengetahuan umum . sadis T.T

First sampai aku di sana , aku disambut baik oleh family roomate aku ,Nurhafiqah Abd Wahab .
Naa , first impression tentang orang Kelantan dah menggambarkan semuanya . 
Memang sangat baik penduduk sana .
Paling baik bila aku bershopping , aku dapat diskaun disebabkan proses tawar menawar mak roomate aku .
Thanks mommy . hikhik .

Dekat sana , aku belajar makan makanan dia contohnya kerabu, sebut nama makanan contoh dia lokching, pergi tempat2 femes macam pasar siti khadijahdengan PCB . 
Fuhhhh , dekat sana jugak aku dapat jumpa my soulmate , Cik Nur Syuhada dekat USM dengan family tercinta dia .
Dah puas berjalan , menghabiskan duit , aku balik johor la kan . Takkan nak lama2 dekat rumah org . Habis beras diorang parah aku nanti . 
Okey , dah tu je , malas nak share banyak2 . Hak ni jom tengok gambar aku dekat sana :)














haaaa , dah habis pusing kepala ? saje nak bagi exercise sikit kepala tu . okies , nak makan kepsi . ada org bawak . byeeee :)

0 comments: